Heidelaan 24-26; 8420 Klemskerke, De Haan

Ligging

Openingsuren

Tijdens de zomer van 08.30 uur tot 19 uur

tijdens de winter van 08.30 uur tot 17 uur.

Heilige eucharistievieringen

In de zomer zie pagina Vieringen
In de winter zijn er geen vieringen, maar u bent welkom in een van de andere kerken in De Haan. Lees ons bericht Winterpauze.

Bijzonderheden

In de Heidekapel komen de mensen in de buurt of op vakantie vaak langs om stil te worden bij het beeld van Onze Lieve Vrouw van Altijddurende Bijstand.

Beschrijving

De Heidekapel maakt deel uit van de parochie Sint-Clemens in Klemskerke en is toegewijd aan Onze Lieve Vrouw van Altijddurende Bijstand.

Deze kapel op de Vosseslag of De Heide bestaat uit één beuk, naar het Zuidwesten georiënteerd. De ruimte is opgetrokken in oranje baksteen boven een gecementeerde plint en onder zadeldak. De Zuidwestgevel met rondboogportaal bevat een brede witgepleisterde omlijsting en brede bordestrap in blauwe hardsteen. De gevelnis bevat een beeld van Maria met Kind.

Geschiedenis

1954: bouw van de kerk die een geheel vormt met de vroegere pastorie, de huidige Heideschool en het vroegere klooster van de zusters van Ardooie.